24 Temmuz 2019 Çarşamba

Öğrencileri Meraklı Yapmanın 7 Basit Yolu

Öğrencileri Meraklı Yapmanın 7 Basit Yolu

Bir eğitimcinin işinin bir parçası, öğrettikleri konular hakkında öğrencilerin merak etmelerini sağlamaktır. Her çocuk için zenginleştirici öğrenme deneyimlerine ilham veren merak budur. Sonuçta merak, güçlü öğrenmenin merkezinde bulunur. Aşağıda öğrencilerin her zamanki gibi merakını dile getirme konusunda başarılı olabilecekleri stratejiler sunulmaktadır.



1. En iyi soruları sormayı öğrencilere öğretin
En iyi sorular bir problemi araştırmamıza ve uygulanabilir bir çözüm üretmek için planlar ve stratejiler arasından seçim yapmamıza neden olan temel sorulardan daha fazlasıdır. Bu tip sorular bilgi ve keşif arayışına ilham verir. Başka bir deyişle, olasılıklarla ilgilidir. Burada endişe duyduğumuz olasılıkların keşfidir. Öğrencilerimizi kendileri için neyin mümkün olduğunu bulma nosyonuna maruz bırakarak merak duygularını ateşleriz. Ve hepsinden ötürü, öğrencilerinizden “Ya eğer…” ve “Neden olmasın?” diye düşünmelerini isteriz.
 

2. Öğrencilere eleştirel düşünmeleri için fırsatlar verin
Eleştirel düşünme, problem çözme yeteneğinin yanında okulu bitirdiklerinde öğrencilerin sahip olacağı en önemli becerilerden biridir. Merak, etkili eleştirel düşünürlerin en önemli özelliklerinden biridir. Esasen dünyamızı inşa eden ve gelecekte inşa etmeye devam edecek olan meraktır. Meraklı doğalarımız, deneyimlerimizi nasıl geliştirebileceğimizi veya geliştireceğimizi düşünmemize yol açar ve bu muhtemelen gezegende insanlar var olduğu sürece devam edecektir. Sonuç olarak, bunu öğrencilerimizde nasıl ve ne öğrettiğimizle ortaya çıkarabiliriz.

3. Sorgulamaya dayalı yaklaşımları kullanın

Modern öğrenciye hiçbir şey sorgulamaya dayalı öğrenme kadar çekici gelmez. Sokrates'in pedagojisinin metodolojisi derin sorular sormaya neden olan ve konuların anlamlı keşiflerini teşvik eden fırsatlar sunmayı içerir. Bunların hepsi, öğrencinin merakını uyandırmak için rakipsiz sorgulamaya dayalı öğrenme ile mümkün olmaktadır.

4. Merakı mümkün olduğunca modelleyin

Çocuklarımıza bir şeyler öğretirken, bizi farketmediğimiz şekillerde gözlemlerler. Sağlayabileceğimiz en anlamlı öğrenme deneyimlerini ararlar. Dolayısıyla, onlara öğrettiğimiz konu hakkında tutkulu ve meraklı değilsek, o zaman onlar da olmayacaktır.

5. Öğrencilerin işbirliği yapmasına izin verin

Bugünün öğrencileri dünyanın her yerindeki çocuklar ile projeler üzerinde sanal ortaklıklarda çalışıyorlar. Bundan geliştirdikleri beceriler, çalışma dünyasının yeni iletişim teknolojilerinden sürekli etkilendiği için onlara büyük yardım sağlayacaktır.
 
 

6. Onlara çözmeleri için zorlu problemler verin

Modern bir öğrenme ortamında, öğrencilere ilginç ve kendileriyle alakalı ve çözümleri zorunlu eğitim programının öğelerini içeren problemler sağlamaya çalışıyoruz. Mesele şu ki, bu becerileri, kendileri ve dünya için önemli olanla bağlantılı şekillerde geliştirmelerine yardımcı olduğumuz sürece, her zaman meraklı olacaklardır.

7. Başarısızlıklarından öğrenmelerine yardımcı olun

Yararlı başarısızlık hakkında konuştuğumuzda, sadece hatalarımızdan ders almaktan daha fazlasını kastediyoruz. Başarısızlık acı verebilir, ancak merak uyandırmanın en iyi yollarından biri olabilir. Evet, başarısız olduk, ama neden? Başarısızlığa yol açan yaklaşımımız veya kararımız neydi? Neyi özledik veya dikkate almadık? Bu nasıl bir şeyi değiştirirdi? Farklı olarak ne yapabiliriz ve yardım için kime başvurabiliriz?

İlginç bir şekilde, bu düşüncelerin tümü bilgi alma öğreniminin bir parçasıdır. Bu süreç öğrencilere hatalardan ders alma ve benzer ve gelecekteki durumlarda nasıl iyileştirilmeleri konusunda meraklı olmaları için mükemmel bir fırsat sunar.




Lee Watanabe-Crockett'in yazısından özetlenmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TEK PARTİ DÖNEMİNDE HAZIRLANAN PARTİ PROGRAMLARI TEMELİNDE EĞİTİMİN UZAK HEDEFLERİ

TEK PARTİ DÖNEMİNDE HAZIRLANAN PARTİ PROGRAMLARI TEMELİNDE EĞİTİMİN UZAK HEDEFLERİ ( * ) Eğitim sisteminin yönünü belirleyen uza...