23 Temmuz 2019 Salı

Eleştirel Düşünme Becerileri Öğretimi İçin 12 Strateji

 Eleştirel Düşünme Becerileri Öğretimi İçin 12 Strateji

Eleştirel düşünme becerilerini öğretmek, öğrencilerimiz için bir zorunluluktur çünkü onların yaşamı için çok önemlidir. Bu nedenle, her öğretmen eleştirel düşünme becerilerini sınıflarına dahil etmek için heyecan verici yollar arar. Ancak, bu beceriler tam olarak nedir ve öğretmenlerin bunları öğretmek için kullanabilecekleri en iyi stratejilerden bazıları nelerdir?

Eleştirel düşünme, açıkça ya da rasyonel olarak düşünmekten daha fazlasıdır; bağımsız düşünmekle ilgilidir. Dışarıdan gelen etkilerden bağımsız olarak kendi düşüncelerinizi formüle etmek ve sonuçlarınızı ifade etmek demektir. Bu, analiz disiplini ve fikirler arasındaki bağlantıları görmek ve diğer bakış açılarına ve görüşlere açık olmakla alakalı bir durumdur.

Aşağıda verilen teknikleri her derste ve konuda eleştirel düşünme becerilerini öğretmek için kullanabilirsiniz. Yaratıcı olun ve bunları öğretim uygulamalarınıza dahil etmenin farklı yollarını bulun.

1. BİR SORU İLE BAŞLAMA

Bir soru ile başlamak, konuyla ilgili en basit adımdır. Ne keşfetmek ve tartışmak istersiniz? Bu, 'evet' veya 'hayır' ile cevaplayabileceğiniz bir soru olmamalıdır. Bilgi ve problem çözme arayışına ilham veren sorular geliştirilmelidir. Eleştirel düşünme becerilerinin gelişimini güzelce destekleyecektir. Sorunuzu öğrencilere verdiğinizde beyin fırtınasını teşvik edin.

2. BİR TEMEL OLUŞTURMA

Öğrenciler ihtiyaç duydukları bilgiye sahip değilse eleştirel düşünemezler. Herhangi bir uygulamaya, konuyla ilgili gerçekleri hatırlayabilmelerini sağlayan ilgili verileri gözden geçirerek başlayın. Bunlar şöyle şeyler olabilir:

    Ödevleri okumak
    Önceki dersler veya alıştırmalar
    Bir video veya metin

3. KLASİKLERE BAŞVURMA

Klasik edebi eserler harika düşünmeyi keşfetmek için mükemmel bir lansmandır. Karakter motivasyonu, olaylar dizisi tahminleri ve temalar üzerine dersler için klasik eserleri kullanın.

4. ÜLKE KURMA
Bu, bir ülkenin nasıl kurulduğunu öğrenmekle ilgili çok büyük bir proje tabanlı öğrenme senaryosu olabilir. Bu süreçte, öğrenciler tarih, coğrafya, politika ve daha fazlasını öğrenirler.

5. BİLGİ AKICILIĞINI KULLANMA

Bilginin doğru kullanımı konusunda uzman olmak, öğrencilerimizin okuldaki ve yaşamdaki başarısı için çok önemlidir. Bir problemi çözmek için en faydalı ve uygun gerçekleri bulmak için bilgiyi nasıl kullanacağınızı öğrenmekle ilgilidir. Öğrenciler, düşüncelerini bildirmek için uygun olan uzmanlığı kazanmayı öğrenmelidir. Eleştirel düşünme becerilerinin öğretilmesi, Bilgi Akıcılığı anlayışıyla desteklenebilir.

6. AKRAN GRUPLARINI KULLANMA

Dijital çağın çocukları ekip çalışması ve işbirliğini içeren ortamlarda büyür. Çocuklara akranlarının mükemmel bir bilgi, problem ve problem çözme tekniği kaynakları olduğunu gösterin.

7. "BİR CÜMLE YAZ" ETKİNLİĞİ

8-10 kişilik gruplar oluşturun. Daha sonra, her öğrenciye bir konuyu tanımlayan bir cümle yazmasını söyleyin. Öğrenci daha sonra bu kağıdı, bir sonraki adıma ilişkin anladığını tek bir cümleyle yazması için bir sonraki öğrenciye iletsin. Kağıdı alan öğrenci cümlesini yazar ve kendinden öncekilerin yazdığı cümleleri kapatmak için kağıdı aşağı doğru katlar. Şimdi sadece onun yazdığı cümle görünür ve diğerleri görünmez. Böylece öğrenciler her geçtiğinde bir cümle görebilirler. Amaç, öğrencilerin bilgi ve mantıklarını mümkün olduğu kadar açık bir şekilde açıklamak için kullanmayı öğrenmeleridir.

8. PROBLEM ÇÖZME

Belirli bir problemi belirlemek, eleştirel düşünme becerilerini öğretmenin en iyi yollarından biridir. Mümkün olan en geniş yaklaşım için hedefi veya “yanıtı” açık uçlu bırakın. Bu, eleştirel düşünme yoluyla bilginin keşfedilmesini ve sentezini gerektiren temel sorular sormanın özüdür. Sonuçta, size rehberlik edecek doğru süreçle, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini aynı anda öğretmek en iyisidir.

9. ROL OYNAMA

Rol oynama, eleştirel düşünmeyi gerçekleştirmede her zaman mükemmel bir yöntem olmuştur. Rol oynayan öğrenciler, başka bir kişi ve karakteristik özelliklere sahip olmayı içermesi nedeniyle rolleri için yorulmadan araştırma yaparlar. Başka biri olmak, hem analitik hem de yaratıcı zihni genişletmeye çağrıda bulunur.

10. DÜŞÜNCEYİ RESİMLE İFADE ETME

Her ne kadar görsel olarak öğrenen olsak da, bir fikri kelimeler olmadan etkili bir şekilde iletmek zor olabilir. Bununla birlikte, düşünceleri resim biçimine çevirmek eleştirel düşünceyi güzelce teşvik eder. Çocuklara farklı bir zihinsel beceri seti kullanmayı düşünmeleri için rehberlik eder ve aynı zamanda bir fikre gerçekten yatırım yapmalarını sağlamak için harika bir yoldur.

11. BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNE ÖNCELİK VERME

Her konu eleştirel düşünme için fırsatlar sunar, bu nedenle eleştirel düşünme becerilerini öğretmeyi derslerin ön saflarına koyun. Bu süreler kısa olsa bile, anlama ve tartışma için zaman ayırın. Eleştirel düşünceyi sadece bir faaliyetten ziyade bir kültür olarak görmeye başlayacaksınız.

12. KAVRAMLARINI DEĞİŞTİRME

Eleştirel düşünme yoğun çalışmayı ve yoğunlaşmayı içerir, ancak öğrenciler sürecin çoğunda kendileri için pratik yapmalıdır. Kavram yanılgılarını veya varsayımlarını düzeltmenin yanı sıra, daha canlı dersler, daha derinlemesine araştırma ve daha iyi yaşam boyu öğrenim sunabilirisiniz.





Lee Watanabe-Crockett'in yazısından özetlenmiştir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TEK PARTİ DÖNEMİNDE HAZIRLANAN PARTİ PROGRAMLARI TEMELİNDE EĞİTİMİN UZAK HEDEFLERİ

TEK PARTİ DÖNEMİNDE HAZIRLANAN PARTİ PROGRAMLARI TEMELİNDE EĞİTİMİN UZAK HEDEFLERİ ( * ) Eğitim sisteminin yönünü belirleyen uza...