Öğretmenlerin (Özellikle Mesleğe Yeni Başlayanların) Yaptığı 4 Hata
Öğretmenler, hele ki meslekte ilk yıllarında iseler sınıfta şüphe ve endişe dolu olabilirler: Öğrencilerimi yeterince tanıyor muyum? Öğrenciler yeterince öğreniyor mu? Davranış problemleriyle nasıl başa çıkabilirim? Hata yapma korkusu işlerini daha da zorlaştırabilir. Deneyimli öğretmenler, sınıfta başarılı olmaları ve hatalardan kaçınmaları konusunda meslektaşlarına tavsiyelerde bulunurlar. Öğretmenlerin özellikle de mesleğe ilk başladığı yıllarda yaptığı hataların bir listesini yapmış olsaydık eğer, listenin ilk dört sırasını alabilecek hatalar şunlar olabilirdi:
Hata 1: Öğrencileri tanımak için zaman ayırmamak:
Araştırmalar, öğretmenlerin öğrencileriyle bağlantı kurmaya çalıştıkları sınıflarda, öğrencilerin daha iyi performans gösterdiklerini ve daha az davranış sorunu yaşadıklarını göstermektedir.
Hata 2: Sınıf yönetimine dair kural ve prosedürleri belirleyememek:
Sınıf rutinleriyle bir yapı oluşturulduğunda ve net bir kural ve beklenti kümesi sağlandığında okuldaki günler sorunsuz geçebilir. Öğrenciler kendilerinden ne beklendiğini bilirler.
Hata 3: Öğrencilerin aktif olarak öğrenmeye katılmaları gerektiğini unutmak:
Hata 4: Çevrimiçi ve çevrimdışı desteğin avantajlarından faydalanmamak
Bu yazının özetlendiği yazının sahibi Wendy McMahon, 15 yıldan fazla bir süredir eğitim teknolojisi alanında çalışan ve yazan bir eğitim teknolojisi yazarıdır. Halen EdSurge, EdTech Magazine ve Pearson için yazmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder